Куди раніше не йшов жоден космічний корабель: близька зустріч із загадковими подвійними астероїдами

Що таке астероїд?

Коротка відповідь:

Астероїди – це невеликі кам’янисті об’єкти, що обертаються навколо Сонця. Хоча астероїди обертаються навколо Сонця як планети, вони набагато менше планет.

Астероїди – це невеликі скелясті об’єкти, що обертаються навколо Сонця. Хоча астероїди обертаються навколо Сонця як планети, вони набагато менше планет.

В нашій сонячній системі багато астероїдів. Більшість з них живуть в головному поясі астероїдів – області між орбітами Марса і Юпітера.

Астероїди тусуються і в інших місцях. Наприклад, деякі астероїди знаходяться на орбітальному шляху планет. Це означає, що астероїд і планета рухаються навколо Сонця по одному і тому ж шляху. На Землі і на деяких інших планетах є такі астероїди.

Звідки взялися астероїди?

Астероїди залишилися від освіти нашої Сонячної системи. Наша Сонячна система виникла близько 4,6 мільярда років тому, коли коллапсировать велику хмару газу і пилу. Коли це сталося, велика частина матеріалу впала в центр хмари та утворила сонце.

Частина конденсується пилу в хмарі перетворилася в планети. Об’єкти в поясі астероїдів ніколи не мали можливості включитися в планети. Це залишки того часу, коли утворилися планети.

Чи всі астероїди однакові?

Нізащо! Оскільки астероїди утворилися в різних місцях на різній відстані від Сонця, немає двох однакових астероїдів. Ось кілька відмінностей між ними:

Астероїди не цілу, як планети. У них нерівні та неправильні форми.

Деякі астероїди мають діаметр в сотні миль, але багато інших – розміром з гальку.

Більшість астероїдів складається з різних видів гірських порід, але деякі містять глини або метали, такі як нікель і залізо.

Зображення трьох астероїдів, Матильди, Гаспри та Іди, демонструють мінливість розміру і форми астероїдів.

Матильда, Гаспра та Іда – три астероїди, які були сфотографовані космічним апаратом НАСА. На цьому зображенні ви можете бачити, що астероїди бувають самих різних форм і розмірів. Зображення надано НАСА / Лабораторія реактивного руху.

Чому ми можемо навчитися в астероїдів?

Оскільки астероїди утворилися одночасно з іншими об’єктами в нашій Сонячній системі, ці космічні камені можуть дати вченим багато інформації про історію планет і Сонця. Вчені можуть дізнатися про астероїди, вивчаючи метеорити: крихітні шматочки астероїдів, які пролетіли через нашу атмосферу і приземлилися на поверхні Землі.

Кілька космічних місій НАСА також пролетіли та спостерігали астероїди. Космічний корабель NEAR Shoemaker приземлився на астероїд Ерос, розташований недалеко від Землі, у 2001 році. Потім космічний корабель Dawn відправився в пояс астероїдів у 2011 році, щоб дослідити другий за величиною об’єкт, Весту. Веста така велика, як маленька планета. У 2012 році Світанок покинула Весту і вийшла на орбіту навколо найбільшого об’єкта в поясі астероїдів, карликової планети Церера.

У 2016 році НАСА запустило космічний корабель OSIRIS-REx, щоб вивчити астероїд Бенну і доставити зразок астероїда назад на Землю! У 2018 році OSIRIS-REx вийшов на орбіту навколо Бенну. Бенну – найменший світ, на орбіті якого коли-небудь рухалися космічні кораблі. OSIRIS-REx витратить два роки на вивчення поверхні Бенну в пошуках кращого місця для взяття проби.

Нова місія

""

Боулдер і Локхід Мартін очолять нову космічну місію, щоб вперше побачити великим планом таємничий клас об’єктів Сонячної системи: подвійні астероїди.

Ці тіла являють собою пари астероїдів, які обертаються навколо один одного в космосі, як Земля і Місяць. В огляді проєкту 3 вересня НАСА дало офіційний дозвіл на місію Януса, названу на честь дволикого римського бога. Місія вивчить ці пари астероїдів з небаченими раніше деталями.

Це буде момент для двох: у 2022 році команда Януса запустить два ідентичних космічних корабля, які подолають мільйони миль, щоб окремо пролетіти поруч з двома парами подвійних астероїдів. Їх спостереження можуть відкрити нове вікно в те, як ці різноманітні тіла розвиваються і навіть розпадаються з часом, сказав Деніел Шірес, головний дослідник Януса.

«Двійкові астероїди – це один клас об’єктів, для яких у нас немає наукових даних з високою роздільною здатністю, – сказав Шірес, видатний професор факультету аерокосмічної інженерії Енн і Х. Дж. РМЗС в CU Boulder. «Все, що у нас є про них, засноване на наземних спостереженнях, які не дають таких подробиць, як близькість».

За словами Джоша Вуда з Lockheed Martin, ця місія, яка буде коштувати менш як 55 мільйонів доларів в рамках програми NASA SIMPLEx, може також допомогти відкрити нову еру освоєння космосу. Він пояснив, що космічні кораблі-близнюки Януса спроєктований так, щоб бути маленькими та маневровим, кожен розміром з валізу.

«Ми бачимо перевагу в можливості зменшити розміри нашого космічного корабля», – сказав Вуд, керівник проєкту місії. «Завдяки технологічному прогресу ми тепер можемо досліджувати нашу Сонячну систему і розв’язувати наукові питання за допомогою невеликих космічних апаратів».

""

Янус очолює Університет Колорадо в Боулдері, де базується Шірес, який також буде проводити науковий аналіз зображень і даних для місії. Lockheed Martin буде управляти, будувати та експлуатувати космічний корабель.

Пролітні прольоти

Для Lockheed Martin і Scheeres місія Janus – останній крок в довгій історії зближення з астероїдами. Вони обидва зіграли важливу роль, наприклад, в місії НАСА OSIRIS-REx, яка зараз знаходиться на орбіті астероїда Бенну. Lockheed Martin побудував космічний корабель і підтримує його експлуатацію, а Шірес очолює групу радіотехніки місії.

«Це партнерство втілює в собі два найбільших активів університету в аерокосмічній сфері, – сказав віцеканцлер з досліджень та інновацій Террі Фіз. «Поєднання першокласних досліджень і студентів-дослідників в аерокосмічній галузі в CU Boulder з можливостями галузевих партнерів, таких як Lockheed Martin, дозволяє нам прискорити трансформаційні відкриття на ринку для реального впливу».

Але подвійні астероїди, які становлять близько 15% астероїдів Сонячної системи, додають новий рівень складності в історію про кам’яних уламках в космосі.

«Ми думаємо, що подвійні астероїди утворюються, коли у вас є єдиний астероїд, який обертається так швидко, що все це ділиться на дві частини та проходить цей божевільний танець», – сказав Шірес.

Місія зустрінеться з двома бінарними парами – 1996 FG3 і 1991 VH, кожна з яких продемонструє свій божевільний танець. Пара під назвою 1 991 VH, наприклад, являє собою встановлювальний знак з двох з «місяцем», яка крутиться навколо набагато більшого первинного астероїда по важко передбачуваній схемі.

Команда буде використовувати набір камер для відстеження цієї динаміки з безпрецедентною деталізацією. Крім інших цілей, Шірес і його колеги сподіваються дізнатися більше про те, як рухаються подвійні астероїди – як один навколо одного, так і в космосі.

«Як тільки ми побачимо їх ближче, у нас буде багато питань, на які ми зможемо відповісти, але вони також піднімуть нові питання», – сказав він. «Ми думаємо, що Янус стане стимулом для додаткових місій до подвійних астероїдів».

Маленький і швидкий

Вся місія, додав Вуд, повинна бути максимально гнучкою і витривалою.

Вуд пояснив, що за останнє десятиліття космічні апарати стали менше, оскільки вчені звернулися до космічних апаратів розміром з пінту під назвою CubeSats і SmallSats для збору даних. Такі місії скорочують витрати та час на підготовку коштом використання більш доступних готових запчастин.

Однак космічний корабель-близнюк Януса відправиться далі, ніж будь-яка з цих мініатюрних місій сьогодні. Після зльоту у 2022 році вони спочатку здійснять оборот по орбіті навколо Сонця, а потім повернуться до Землі та прокладуть свій шлях далеко в космос і за межі орбіти Марса. Це довгий шлях для машин, які важать всього близько 36 кг кожна.

«Я думаю, що це відмінна перевірка того, чого можна досягти в аерокосмічній спільноті», – сказав Вуд. «І орієнтована на Колорадо розробка цієї місії, що поєднує в собі космічний талант як CU Boulder, так і Lockheed Martin, є свідченням навичок, наявних в штаті».

І, додав Вуд, команда готова серйозно взятися за місію: до запуску космічного корабля всього за два роки багато чого зробити.

«Ми бачимо, що ця еволюція в бік менших і більш потужних космічних апаратів стане в майбутньому ключовим ринком для наукових місій», – сказав Вуд. «Тепер ми хочемо виконати та показати, що ми можемо це зробити».

Популярне

Надя Дорофєєва не може стримати сліз, коли пригадує участь у “Шансі”: чим розчулила дівчина Кузьму Скрябіна

У кожного українського артиста є своя історія стосунків із Кузьмою Скрябіним. Не залишилася осторонь і Надя Дорофєєва, пригадавши, як співпрацювала з музикантом у шоу "Шанс".

“Артист ніколи не буде до цього готовий”: Катерина Кухар “прийняла естафету” від Шоптенко і отримала травму

Олена Шоптенко травмувала колінні зв'язки, тоді як Катерина Кухар розповіла про надрив м'язів. Обидві знаменитості поділилися, як почуваються після професійних травм.

Таку вечерю можна подати на свято. Від цього рецепта неможливо відмовитися: картопля з часниковою заправкою

Усі ми любимо смажену картоплю. Це проста, але при цьому смачна і ситна страва. Сьогодні ми підготували рецепт незвичайної та пікантної картоплі з часниковою заправкою, який підійде навіть на свято.